Mycket som hänt sen sist!

Det har hänt en del sen jag skrev sist för ca ett och ett halv år sedan!
Jag flyttade ifrån Mattias, till en liten etta på 30-35kvm i Jumkil. Men det tog ett tag innan vi gjorde slut.. Jag insåg att jag kunde stå på egna ben. Men jag saknade katterna.

Jag skaffade därför två mysiga katter de hette Kurre och Pipen. Men jag döpte om dom till Pepsi och Kurre, fast senare så döptes även Kurre om till Tratten.. Tiden gick och på sensommaren så träffade jag en helt underbar person. Tiden gick och vi blev tillsammans Mårten och jag.
I September så flyttade jag till en annan lägenhet. Detta var även en etta fast på 47kvm med en altan på ca 35kvm. Det var en mysig lägenhet som var bygg mellan två hus. Tyvärr så var inte grannarna de bästa.. Ena grannen klagade på tvättmedel och liknande som  hade parfym (trots att vi inte ens delade tvättmaskin)Finns människor till allt! Men jag bodde inte så ofta själv Mårten bodde näst intill hos mig.
 
I December (12/12/12) så förlovade vi oss, många glada miner men även många sura miner sågs. Många bra vänner försvann..

Vi var ofta i Mårtens hus i Östervåla på helgerna och renoverade i köket. Det började med att vi bara skulle måla om en bröstpanel som var. Men det spårade ur. Takpappen revs ner och taket målades, skåpluckorna blev om lackade, nya bänkskivor, nytt golv med golvvärme, gamla vedspisen försvann och ny spis kom in lika så spishäll och diskmaskin! Sen bröt vi bort bröstpanelen!! Så det kan gå!!Men vi har haft roligt och vi har jobbat på bra! Nu är köket så gott som klart det är bara lite lister och socklar kvar..

Tiden gick och sommaren kom, jag flyttade ut till Mårtens hus. Så nu är jag en Östervåla bo! Vi skaffade en hundvalp, en Chow chow, hon heter Hemi. (som en motor). 
 
 
Mycket har somsagt hänt sen sist. jag har hunnit med mycket på jobbfronten också! Jag har jobbat på Cajsas kök efter Plock. Sen vikarierade jag mycket på skolor på fritids och i skolkök. Jag var mycket i Jumkilsskola i skolköket där. Jag trivdes väldigt bra men det var synd att det var vikariat bara. Men senare fick jag nys om en tjänst som fastighetsskötare på PD- Miljövård och förvaltning. Där jobbade jag i ca 5 månader sen fick jag beskedet att jag inte kan vara kvar för de har inte råd att ha mig kvar.. Så nu sitter jag och söker nya jobba.. Men imorgon och på fredag ska jag provjobba på Happyfood! Jag hoppas verkligen att det går bra!
 
Nej tack för mig nu ska jag laga lite mat.. Min älskade Mårten ligger och sover på soffan, han är sjuk.. :/
 
Tack och hej leverpastej!!
 

RSS 2.0